22015
DIS Kompetens inom tjänste-/servicedesign
Detta dynamiska inköpssystem (DIS) omfattar tillhandahållande av konsultstöd gällande tjänste-/servicedesign samt användarcentrerad innovation för uppdrag av olika omfattning och komplexitet.Leverantören ska kunna åta sig uppdrag inom följande områden:1. Planera och leda en tjänstedesignsprocess utifrån verksamhetens mål, behov och förutsättningar (max 12 månader).2. Konceptuellt arbete med iterationer med och mot användare/medborgare/intressenter/projektgrupp.3. Genomföra kund-/användar-/medborgarintervjuer och analyser. Dvs planera upplägg för, genomföra, dokumentera och analysera resultatet.4. Presentera analyser och insikter i form av en kartlagd och visualiserad kund-/användarresa innehållande bland annat olika persona.5. Framtagande av prototyp för tjänst samt genomförande och analys av användartester.6. Utifrån analys/insikter ta fram specifika rekommendationer/åtgärder för kommande utvecklingsinsatser, förbättringsarbete eller kunskapsuppbyggnad.7. Utbilda personal hos beställaren inom området kund-/användarresor och tjänste-/servicedesign.8. Kompetensöverföring till personal hos beställaren.9. Delta i implementering av ett kund-/behovsorienterat arbetssätt i beställarens verksamhet och i dess utveckling av service och tjänster.